Praktisk information
Forårsturneringen strækker sig over 12 uger, hvor hvert hold vil spille ca. en kamp om ugen i tidsrummet 17:30 til 22:00 på hverdage. Turneringen kører i divisioner á 6 hold og er opdelt i en divisions-struktur for hver region. Hvert hold møder hinanden to gange og vil derfor spille 10 kampe i alt, hvor første- og andenpladsen i divisionen vil kvalificere sig til finalen. Kampene er allerede planlagt og fastlagt af Firma Padel. Banerne er booket af 1,5 time varighed og der spilles bedst af 3 sæt. Vi sørger for alt det praktiske, så I kun skal fokusere på at få nogle gode padelkampe, hyggelige stunder og sjove netværksmøder.
Forårsturneringen starter den 3. marts og forløber indtil den 30. maj 2025 og vi håber at I vil være med til at gøre det til en fantastisk padelturnering igen i år.
Dato & tid
3. marts - 30. maj 2025
Tilmeldingsfrist
24. februar 2025
Pris
4.800 kr. ex moms pr. hold inkl. baneleje, leje af padel bat & bolde
Præmier
1. Plads: 10.000 kr. værdi af præmier | 2. Plads: 5.000 kr. værdi af præmier
Velgørenhed
Vi donerer penge til Børnecancerfonden.
Pris & indhold
Prisen er 4.800 kr. ex moms per hold og indeholder:
- 10 x Padelkampe af 1,5 time + 1 x eventuel finale
- Leje af indendørsbaner
- Leje af padel bats og bolde
- Præmier af en værdi på 15.000 kr.
- Goodiebags med lækre produkter
- God motion i hverdagen
- Mulighed for at netværke
- Donation til Børnecancerfonden
Holdkampe & kamptidspunkter
En holdkamp spilles som doublekamp bedst ud af 3 sæt med “golden point”. Alle hold i hver division møder hinanden to gange og vil derfor spille 10 holdkampe. Padelbanerne er booket i 90 min pr. holdkamp.
Holdkampe & finaler er allerede planlagt og reserveret af Firma Padel. Holdkampene er fastlagt til at blive spillet mellem kl. 17:30 til 22:00 på hverdage (mandag-torsdag).
Hvert tilmeldt hold får fremsendt et detaljeret kampprogram med datoer og tidspunkter for alle holdkampe, senest 1 uge før første holdkamp. Vi anbefaler at alle spillere læser de normale padelregler og turneringsbestemmelser inden første holdkamp.
Præmier
Ved dette års forårsturnering vil der være præmier for en samlet værdi på 15.000 kr. per pulje/division. Se dette års finale præmier nedenfor:
1. Plads
HEAD Padeludstyr
192 x STATE Energy
Carlsberg øl
2. Plads
96 x STATE Energy
Carlsberg øl
Første- og andenpladsen i hver pulje/division vil modtage ovenstående præmier ved finaleeventet.
Præmierne er sponsoret af: HEAD, STATE & Carlsberg.
Forårsturnering 2025
Forårsturneringen starter den 3. marts og forløber indtil den 30. maj 2025.
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
December
Niveau & Divisionsstruktur
Ved tilmelding af hold til turneringen, vælger hvert hold et passende niveau. Vi bestræber os på at alle får så lige og jævnbyrdige kampe som muligt. Til at vurdere niveauet har Firma Padel udarbejdet en oversigt over niveauerne:
- 1,5+ Nybegynder
- 1,7+ Basis
- 2,0+ Begynder
- 2,3+ Uøvet
- 2,5+ Let øvet
- 2,7+ Middel øvet
- 3,0+ Erfaren
- 3,3+ Kompetent
- 3,5+ Øvet
- 3,7+ Avanceret
- 4,0+ Meget øvet
- 4,3+ Ekspert
- 4,5+ Elite
- 4,7+ Suprem
- 5,0+ Ultimativ
Turneringsudvalget udarbejder en turneringsplan, hvor alle tilmeldte hold inddeles i divisioner ud fra deres niveau i hver region. Hver region vil have deres egen divisionsstruktur.
LIGAEN
1. DIVISION
2. DIVISION
3. DIVISION
SERIE 1
SERIE 2
REGION SJÆLLAND
- PADELPADEL CPH
REGION SJÆLLAND
- RACKET CLUB TAASTRUP
REGION SJÆLLAND
- WAP KØGE
REGION FYN
- PADELPADEL ODENSE
REGION JYLLAND
- PADELPADEL AALBORG
REGION JYLLAND
- PADELPADEL AARHUS
REGION JYLLAND
- PADEL WORLD IKAST
REGION JYLLAND
- KIF PADEL CLUB
Turneringsform & lokationer
Hvert tilmeldt hold vil blive inddelt ud fra valgte region, og dernæst i en division tilsvarende holdets niveau. Turneringen kører i divisioner á 6 hold og er opdelt i en divisionsstruktur for hver region i Danmark:
Region Sjælland
- PadelPadelCPH
- Racket Club Taastrup
- WAP Køge
Region Fyn
- PadelPadel Odense
Region Jylland
- PadelPadel Aalborg
- PadelPadel Aarhus
- Padel World Ikast
- KIF Padel Kolding
Vi samarbejder med nogle af landets førende padelcentre: PadelPadel, Racket Club, KIF Padel Club, Padel World og WAP.
Holdkrav & forpligtelser
Turneringen er åben for alle spillere uanset køn, alder og niveau. Spillerlicens er ikke et krav, dog skal alle spillere være tilknyttet en virksomhed.
Hvert tilmeldt hold i Firma Padel skal bestå af minimum 2 spillere. Vi anbefaler dog 3-4 spillere pr. hold, så kampene kan gennemføres på de fastsatte kamptidspunkter, selvom der måtte opstå skader, sygdom eller andre afbud. En spiller må kun repræsentere ét hold.
Hvert hold skal udpege en holdkaptajn, som vil modtage officiel kommunikation angående turneringen. Det er samtidig holdkaptajnens ansvar at indberette kampresultater og kommunikere med modstanderholdet ved afbud/rykning af kampe.